Valtteri Bottas

admin
Site Admin
Posts: 79
Joined: Sat Mar 05, 2022 9:28 pm
Image

Tim Alfa Romeo
Zemlja Finska
Datum rođenja 28. avgust 1989.

"Valtteri Bottas je jedan od najtalentovanijih mladih vozača koje smo uspeli da nađemo i od njega očekujemo velike stvari u budućnosti", rekao je Sir Frank Williams, kada je najavio da će mladi Finac biti deo njgovog tima 2013. godine.

Poput mnogih F1 vozača, Bottas je trkačku karijeru započeo u kartingu veoma rano sa samo šest godina. Posle osvajanja mnogih šampionata u svojoj domovini i Evropi tokom jedanaest godina, Finac prelazi u jednosede 2007. godine. Vozio je u severno-evropskoj Formuli Renault 2.0, koju je završio na trećem mestu u debitantskoj sezoni. Sledeće godine Bottats dominira istom serijom, sa rekordnih 17 pobeda od 28 startova.

Svojim talentom, Bottas je pokupio simpatije menadžera i budućeg direktora Williamsa, Toto Wolfa, kao i dvostrukog šampiona Mike Hakkinena i njegovog menadžera Didiera Cotona.

Prelazi u konkurentnu F3 Euro Seriju 2009. godine, gde ostvaruje zadivljujuće rezultate, osvojivši prestižni Masters događaj na Zandvoortu i završavajući sezonu na trećem mestu. Sledeće godine je kopirao svoje ranije podvige, postavši tako prvi dvostruki pobednik Masters kupa i opet završavajući na trećem mestu šampionat. 2010. godine je započeo svoj odnos sa Williamsom, kao test vozač.

2011. godine Bottas prelazi u GP3 seriju, gde ostaje sa ART timom, za koji je vozio u Formuli 3. To je bio mudar potez, jer je došao do titule, a usput je ubeležio i četri pobede. On je nastavio da testira sa Williamsom, a sa svojom brzinom i zrelošću zarađuje sebi niz vožnji tokom petkovnih slobodnih treninga 2012. godine. U svojstvu zvaničnog test vozača Williamsa, Bottas je na 15 prvih slobodnih treninga zamenio Bruna Sennu, nadmašujući često timskog kolegu Pastora Maldonada na uporednim programima. U decembru 2012. godine Williams je objavio da će Bottas biti njihov redovni vozač 2013. godine, pored Pastora Maldonada.

Bottas je sledeće godine promovisan u prvu postavu Williamsa I ubrzo je postalo jasno da je znatno brži od Maldonada. Williamsov bolid je u 2013. bio prilično loš, ali je Finac uspeo da u Kanadi dođe do trećeg mesta na kvalifikacijama, dok je prve bodove zabeležio u Americi.

Finac je seledeće sezone u potpunosti iskoristio bolju formu Williamsa zahvaljujući prelasku na Mercedesove motore. Ostvario je šest podijuma u sezoni i završio je kao četvrti u plasmanu vozača, pedeset bodova ispred znatno iskusnijeg i novog timskog kolege Felipea Masse.
Bottas je ponovo bio bolji od Brazilca u 2015. A prvu trku sezone je propustio zbog povrede leđa. Williams nije bio u formi kao 2014, ali se i pored toga Finac dva puta penjao na podijum.

U 2016. je imao samo jedan podijum pošto je forma Williamsa nastavila da pada, a tim se na kraju sezone našao iza Force Indije. On je I pored toga ponovo bio znatno boljio od Felipea Masse pošto je na kraju sezone imao 32 boda više. Na kraju sezone je objavljeno da će Bottas od 2017. Voziti za Mercedes, nakon iznenadne odluke Nica Rosberga da se povuče.

Tokom prve sezone u Mercedesu je imao svojih momenata kada je impresionirao i privukao pažnju. Već na prvoj trci je došao do prvog podijuma za tim, dok je u Bahreinu ostvario prvu pol-poziciju u karijeri. Taj uspeh je ponovio još tri puta do kraja sezone, a prvu pobedu je ostvario na VN Rusije. Trke u Austriji i Abu Dabiju su takođe donele pobede Fincu, a pored njih je imao još šest drugih mesta. Šampionat je završio kao treći sa 305 bodova.

U 2018. je potpuno pao u drugi plan, a ni njegova forma nije bila na zavidnom nivou. Nije ostvario ni jednu pobedu, sedam puta je bio drug ii jednom treći, pa je u generalnom plasmanu bio tek peti, što je najlošiji plasman nekog Mercedesovog vozača od početka hibridne ere. Tokom sezone je ostvario i de pol-pozicije u Austriji i Rusiji.

2019. je počela dobro za Bottasa i i nakon ubedljive pobede na otvaranju sezone se činilo se da će biti ozbiljan rival Hamiltonu za titulu. Pobedu je ostvario još u Azerbejdžanu, a ni jednu od prvih šest trka nije završio van podijuma. Potom su usledili za nijansu slabiji rezultati kako su prvo Red Bull, a onda i Ferrari uhvatili priključak. U nemačkoj je odustao, što je verovatno bio i odlučujući trenutak sezone, a do kraja je ostvario pobede još u Japanu i Americi. Ukupno je imao pet pol-pozicija, a šampionat je završio kao drugi sa 326 bodova.

Bottas nikako nije mogao da parira Hamiltonu u 2020. u Mercedesu, koji je imao ubedljivo najbolji bolid. Nakon pobede na otvaranju sezone u Austriji je slavio još samo u Rusiji, pa je sezonu ponovo završio kao drugi.

U 2021. je pored Hamiltona imao problema da se izbori i sa Verstappenom, zbog čega je ređao brojna treća mesta. Jedinu pobedu je ostvario u Turskoj, a u šampionatu je skliynuo na treće mesto. Ipak, to je bilo dovoljno da pomogne Mercedesu da osvoji još jednu konstruktorsku titulu.
Krajem sezone je objavljeno da se saradnja sa Mercedesom završava i da će karijeru nastaviti u ekipi alfa romeo.
AlexPb
Posts: 525
Joined: Sat Mar 19, 2022 9:47 pm
Image
Botas u Imoli...
User avatar
gjoko-mkd
Posts: 179
Joined: Mon Mar 07, 2022 10:56 pm
Botas-Alonso...ja mislim da je ovo taa trampa

:vozim_2:
AlexPb
Posts: 525
Joined: Sat Mar 19, 2022 9:47 pm
Image
AlexPb
Posts: 525
Joined: Sat Mar 19, 2022 9:47 pm
gjoko-mkd wrote: Mon Apr 25, 2022 8:32 am Botas-Alonso...ja mislim da je ovo taa trampa

:vozim_2:
Od trampe za sada ništa. :kokice: Da sam na Botasovom mestu, ne bi žurio. Alfa dobro gura ove sezone, za razliku od Renoa ( ovo kažem zbog toga što je Reno fabrički tim, a Alfa uzima motore od Ferarija ).
Post Reply