Lewis Hamilton
Tim Mercedes
Zemlja Engleska
Datum rođenja 7. januar 1985.
Iako su Lewisu Hamiltonu trke prvobitno bile hobi, vrlo brzo počinje i profesionalno da se bavi trkama. Mladi Britanac nakon uspeha u rodnom Stevenage-u počinje da privlači pažnji nacionalnih takmičenja. Pobede su dolazile prirodno, i već sa deset godina posle nepune dve sezone osvaja Britanski Karting Šampionat za kadete, kao najmlađi šampion.
Opremljen pravim trkačkim stilom nasuprot njegovim godinama, Hamiltonova polica sa trofejima počinje da bude sve teža i teža od brojnih pehara iz karting šampionata. Prvi koji je uočio talenat kod malog Hamiltona je Ron Denis koji ga 1998. godine izima u McLarenov trkački program za mlade vozače. Denisovo poverenje u Hamiltonov talenat je bilo toliko da je ugovor potpisan na trinaest godina.
U ovoj fazi McLarenova finansijska podrška pokazala se kao blagoslov za Hamiltona. Odjednom je mogao da se takmiči na mnogo većem nivou. Mladi britanski vozač je osvojio mnoštvo evropskih Karting titula sa lakoćom. Sa 15 godina nagrađen je kao najmlađi sportista broj jedan, taj rekord i dalje on drži.
Hamiltonov talenad i rezultati koje je ostvarivao brzo su ga probili u druge takmičarske serije. Naime 2002. godine odlučio se za veoma konkurentnu britansku Formulu Renault. Strah da neće moći da se bori sa konkurencijom je savladana veoma brzo. Napadački nastrojen još iz dana kartinga uspeo je da se plasira na treće mesto u svojoj debitantskoj sezoni. Da bi već godinu dana kasnije krunisan, sa deset pobeda, devet najbržih vremena i jedanaest pol-pozicija.
Njegov sledeći potez u Formula 3 Euroseriji nije baš bio upečatljiv, no debitantsku sezonu završava na petom mestu. Već naredne sezone sa dominantnim ACM timom osvaja titulu sa petnaest pobeda.
Pohod u GP2 seriji 2006. godine pokazao se podjednako uzbudljivim. Pokazao je spektakularne performanse i iznenadio posmatrače. Zasenio je svog mnogo iskusnijeg kolegu Alexandre Premata kao i Nelsona Piquet Jr. Osvaja titulu, ali možda i najvažnije impresionira ljude iz Formule 1.
Sa svojim trkačkim tempom i veštinama za volanom njegovi ,,čuvari,, iz McLarena mu nude trkačko mesto u Formuli 1 za njihov tim 2007. godine. Timski kolega 2007 .mu je bio dvostruki svetski šampion Fernando Alonso.
To je bio neverovatan potez za tradicionalo konzervativan tim kakav je McLaren. Hamilton je svojim rezultatima uspeo da uveri tim da je on pravi čovek za njih. Hamilton je pobedio na četri trke, većim delom šampionata je bio na liderskoj poziciji. Rivalstvo između njega i Alonsa se sa staze prenelo i u privatni život. Loša sreća i ne iskustvo u poslednje dve trke su ga koštale naslova svetskog prvaka.
Bila je to propuštena prilika, koja je ispravljena već sledeće godine. Alonso se vraća u Renault. Nakon većeg dela sezone na čelu plasmana, na finalnoj trci Hamilton pobedivši Filipea Massu za samo jedan bod, postaje najmlađi šampion Formule 1.
Odbrana titule se pokazala kao dosta teži zadatak. Već na prvoj trci u Australiji bili su kažnjeni zbog laganja sudija. Bolid se na početku nije dobro pokazao. No tokom sezone bolid postaje sve bolji. Na VN Mađarske se penje na podijum, pobeda na VN Singapura i još tri podijuma bila su dovoljna da ga smeste na peto mesto u plasmanu. I u 2010. godini nastavlja da vozi za McLaren, stim što mu je sad timski kolega šampion iz 2009. Jenson Button.
Prvi deo sezone nije bio baš nešto za mladog Britanca. Međutim od Turske se stvari menjaju sa dve uzastopne pobede na VN Turske i VN Kanade, kao i uzastopnim drugim mestima u Evropi i Britaniji. Iako McLaren u drugom delu sezone nije mogao da parira Red Bullu, a jednim delom i Ferrariju, Hamilton ostaje u igri za naslov šampiona i na poslednjoj trci. Šanse za osvajanje naslova su bile veoma male, ali to nije sprečilo Hamiltona da da sve od sebe i trku u Abu Dabiju završi na drugom mestu. Krajnji skor je bio treće mesto u plasmanu vozača. Kao što se i očekivalo Hamilton nastavlja 2011. u McLarenu.
Ove godine ga po prvi put pobeđuje timski kolga u konačnom plasmanu vozača, nakon frustrirajuće sezone za mladog Britanca. McLaren je ima prilično dobar bolid, jedini koji je mogao na momente da se ravnopravno bori sa Red Bullom, ali Hamilton to nije umeo da iskoristi i ove godine je ostao u senci Jensona Buttona, koji je sezonu završio kao vicešampion. Mladi Britanac je ostvario tri pobede, a godina će ostati upamćena po brojnim kaznama, sudarima i čestim sukobima sa Felipeom Massom iz Ferrarija. Sa osvojenih 227 poena, sezonu završava na petom mestu.
MP4-27 je pokazao da je najbrži bolid na stazi 2012. godine, ali loša sreća je uticala na to da Britanac čeka tek VN Kanade da dođe do prve pobede u sezoni. Nakon te pobede usledile su i pobede u Mađarskoj, Italiji i Americi, ali mehanički problemi su ga koštali titule. Hamilton objavljuje da napušta McLaren, sa kojim je sarađivao od detinjstva, i prelazi u Mercedes 2013. godine.
Prva polovina prve sezone u MErcedesu je bila solidna za Hamiltona. On je ostvario ukupno pet podijuma od kojih je jedan bila i pobeda na VN Mađarske. Po završetku evropske sezone, Mercedes se potpuno fokusirao na bolid za sledeću godinu, pa su samim tim rezultati tima bili nešto lošiji. Hamilton se do kraja sezone više ni jednom nije penjao na podijum, a šampionat je završio na četvrtom mestu sa 189 bodova.
2014. je bila druga šampionska sezona za Hamiltona od dolaska u Formulu 1. On je na šesnaest od ukupno devetnaest trka bio na podijumu i ostvario je čak jedanaest pobeda, Međutim, i pored takve dominacije, borba za titulu sa timskim kolegom Rosbergom je bila neizvesna pošto je na trkama u Australiji, Kanadi i Belgiji morao da odustane. Hamilton je gotovo dve trećine sezone konstantno jurio Rosberga u plasmanu, a serija pobeda nakon VN Belgije je bila presudna za krajnji ishod. Na kraju je Hamilton sezonu završio sa 384 boda, 67 više od drugoplasiranog Rosberga.
Britanac je nastavio zadržao momentum u 2015. U kojoj praktično ni u jednom trenutku nije imao pravog konkurenta. Pobedio je na deset trka i došao do treće titule u karijeri, a to je ujedno bio i prvi put da je neki britanski vozač uspeo da odbrani titulu.
Hamiltonov nalet je konačno prekinut 2016. Sredinom sezone je nadoknadio deficit od 43 boda za timskim kolegom Rosbergom I do kraja šampionata se vodila neizvesna borba. Na uzbudljivoj finalnoj trci u Abu Dabiju nije uspeo da ostvari ono što je planirao i morao je da se suoči sa porazom i pored deset pobeda u sezoni, jednom više od Rosberga.
Nakon Rosbergovog povlačenja, Hamiltonov glavni rival za titulu je postao Vettel, a Ferrarijev povratak u formu je dodatno doprineo tome. Hamilton je te sezone osvojio 11 pol pozicija, a takođe je svaku trku završio u bodovima. Novi timski kolega Bottas nije bio pretnja, a tokom sezone je ostvario devet pobeda i nadoknadio deficit u odnosu na Vettela sredinom sezone. Titulu je obezbedio u Meksiku, dve trke pre kraja šampionata.
U 2018. su se i Hamilton i Vettel borili za svoju petu titulu. Britanac je ponovo bio u zaostatku u početnom delu sezone, ali je onda serija problema za Vettela i serija od šest pobeda za Hamiltona u drugom delu, potpuno preokrenula situaciju i Hamilton je došao do pete titule.
Mercedes je bio dominantan na početku 2019. Bottas je pružao izazov, ali se Hamilton onda stabilizovao i počeo da kontroliše situaciju. U jednom delu sezone su se u borbu ozbiljno uključili Red Bull i Ferrari, ali je Britanac do tog trenutka već imao veliku bodovnu prednost, pa je postao tek drugi vozač u istoriji sa šest šampionskih titula.
11 pobeda, 10 pol-pozicija, jedno drugo i dva treća mesta.
Ovo je bio Hamiltonov bilans na 17 održanih trka u 2020. godini kada je izjednačio Schumacherov rekord od 7 šampionskih titula. Jednu trku na kraju sezone je morao da propusti zbog korone, ali je tada već imao obezbeđenu titulu. Niko nije mogao da mu parira i jednostavno je bio u ligi za sebe.
Još od predsezonskih testova se videlo da će 2021. biti teža za Hamiltona. Istina, pobedio je na tri od prve četiri trke, ali je morao žestoko da radi za te pobede u borbi sa Verstappenom.
Nakon toga je u nekoliko navrata gubio pa hvatao priključak. Na samom kraju sezone je imao zaostatak, ali je neverovatnim vožnjama i serijom pobeda ušao u poslednju trku sa istim brojem bodova kao i Verstappen. Delovalo je da će doći do osme titule sve do finiša trke u Abu Dabiju kada se svašta nešto izdešavalo (nećemo ovde o tome), pa ga je Verstappen na novim i mekšim gumama lako pretekao u poslednjem krugu trke i oteo mu osmu titulu iz ruku.