Sebastian Vettel

admin
Site Admin
Posts: 79
Joined: Sat Mar 05, 2022 9:28 pm
Image

Tim Aston Martin
Zemlja Nemačka
Datum rođenja 3. jul 1987.

U veoma konkurentnoj sezoni uspeva da postane najmlađi svetski šampion. Još pre dolaska u Formulu 1 se znalo da je veoma talentovan, a dolaskom u Formulu 1 u Toro Rosso svima je postalo jasno da je Vettel budući svetski šampion. Njegov šampionski stav i pobedničko držanje je pridobilo broje navijače širom sveta. U njegovim godinama, veliki Schumacher je tek trebao da ostvari prvu pobedu na trci. Istina je ta da je maladi Vettel voma brzo došao do vrha i postao veličina u svetu motorsporta.

Kada je napunio dvadeset godina Sebastian Vettel je već imao dvanaestogodišnju trkačku karijeru. Trkačku karijeru je počeo 1995. godine na lokalnoj karting stazi u rodnoj Nemačkoj. Nije prošlo mnogo, a Vettel je već osvojio nekoliko regionalnih šampionata. Nakon lokalnih šampionata prelazi na evropski nivo.

Pre nego što je osvojio titulu regionalnog juniorskog karting prvenstva, pobedio je na prestižnim godišnjim događajima u Monaku i Parizu. Kada je nemac počeo da stvara svoje ime, privukao je pažnju Red Bulla, koji ga je 1998. godine ubacio u svoj juniorski program.

Uz podršku Red Bulla, Vettel je nastavio sa dobrim rezultatima, i već 2000. godine bio je pozvan da se pridruži juniorskom timu austrijske kompanije pića /Red Bull/. Nakon dve sezone u kartingu, Vettel je sa samo 15 godina bio spreman da se takmiči sa jednosedima. Debitovao je u veoma konkurentnoj seriji Formula BMW, tada se suočio sa teškim izazovom, ali nije razočarao, pobedio je na pet trka, i kraj sezone završio na drugom mestu.

Druge sezone je dominirao sa osamnaest pobeda od 20 trka. On je te sezone toliko dominirao da je osvojio šampionat sa 124 boda predosti za drugoplasiranim. Brzo se zasitio tim šampionatom, želeo je veći izazov i naredne godine prelazi u Formulu 3 EuroSeriju. Uprkos prebacivanju u viši rang, njegove veze sa BMWom su bile jake i u septembru 2005. pozvan je da testira Formula 1, bolid za BMW-Williams tim.

Iako nije uspeo da osvoji titulu tokom dve sezone u Formuli 3, Vettel u avgustu 2006. dobija ponudu od BMW-Williamsa da zameni trećeg vozača Roberta Kubicu, koji je dobio vozačko mesto nakon odlaska Jacquesa Villeneuva.

Iako mnogi u Formuli 1 nisu čuli za njega, Vettel je odmah sve oduševio. Na prvom treningu za nemačko-švajcarski tim, Vettel se našao među vodećima. Po završetku sezone, BMW-Williams odlučuje da zadrži Vettela na mestu trećeg vozača i 2007. godine.

On je kombinovao testiranja u BMW-Williamsu sa trkama u Svetskoj Renault Seriji, pre nego što je neočekivano pozvan da zameni povređenog Kubicu na VN SADa u Indianapolisu. Na trci osvaja osmo mesto i prvi bod, i tako postaje najmlađi vozač Formule 1 koji je osvojio bod u šampionatu.

Dva meseca kasnije bio je nagrađen sa trkačkim mestom u Toro Rosso timu, gde je zamenio Scotta Speeda od VN Mađarske pa nadalje. Postigao je četvrto mesto u Kini, najbolji timski rezultat ikad. U ekipi su odlučili da ga zadrže i sledeće 2008. godine. Uspeo je da pokaže da u sebi ima potencijal za osvajanje šampionske titule u budućnosti. 2008. godine na VN Italije ostvaruje prvu pobedu z Formuli 1. To je ujedno i bila prva pobeda za tim Toro Rosso. Njegovi rezultati su bili dovoljni da mu obezbede vozačko mesto u Red Bull timu 2009. godine.

Red Bull je 2009. bio jedini konkurent pobedničkom Brawn GP timu, Vettel je konačno mogao da se pokaže u najboljem izdanju. On je osvojio prvu pol-poziciju i prvu pobedu za austrijski tim na VN Kine, i uspeo da pobedi na još tri trke i osigura drugo mesto u plasmanu vozača na kraju sezone, sa zaostatkom od 11 bodova za šampionom, Jansonom Buttonom.

2010. nastavlja da vozi za Red Bull. Ferrari, McLaren i Red Bull su imali najbolje bolide i njihovi vozači su pobedili na svih 19 trka. Iako su se bivši svetski šampioni Alonso, Hamilton, Button, kao i Webber, smenjivali na liderskoj poziciji tokom sezone, Vettel je imao dosta problema i pehova. Vettel je 2010. godine ostvario 10. pol-pozicija i svima je bilo jasno da je Red Bull dominantan, dominacija bi bila i veća da je Red Bull bio pouzdan i da je Vettel svih 10 pol-pozicija iskoristio. Iako su imali interni sukob Webber i Vettel su nastavili da sarađuju i na predposlednjoj trci su Red Bullu osigurali prvi konstruktorski naslov. Vetel je tom trkom u Brazilu domonirao, što mu je omogućilo da se približi vodećem Alonsu i smanji zaostak. Iako su šanse za osvajanjem titule bile osrednje Vettel je dao sve od sebe i na kvalifikacijama u Abu Dabiju došao do pol-pozicije. Pol-pozicija i pobeda mu ništa nisu osiguravale, jer je zavisio od plasmana ostalih konkurenta, Alonsa i Webbera.

Nakon besprekorne trke, bez i jedne greške Vettel pobeđuje. Zahvaljujući lošoj poziciji Alonsa i Webbera, Vettel postaje svetski šampion. Nadamo se da je Vettel tokom 2010. sazreo dovoljno kako bi odbranio titulu 2011. godine.

Totalna dominacija od strane Sebastiana Vettela i Red Bulla 2011. godine. Ove sezone Nemac postaje najmlađi dvostruki šampion u istoriji Formule 1, a prošlogodišnju titulu je odbranio četri trke pre kraja. 2011. ostvaruje 11 pobeda i 15 pol pozicija, čime obara Mansellov rekord od 14 pol pozicija u sezoni, iz 1992. godine. U martu 2011. godine, produžuje trenutnu ugovor sa Red Bullom, do kraja 2014. godine.

Nakon uspešne 2011. godine, početak nove sezone nije bio baš sjajan, prva pol pozicija je došla tek u Bahreinu, kada je ubeležio i prvu pobedu 2012. godine. U drugoj polovini sezone Red Bull se popravio i Vettel se sa četri uzastopne pobede vratio u igru za titulu. Na poslednjoj trci sezone u Brazilu je osigurao svoj treći šampionski naslov.

Naredna godina je na početku bila veoma slična 2012. Vettel nije imao najjači bolid pa su konkurenti, pre svih Fernando Alonso, držali priklučak u prvoj trećini sezone. Nakon problema koji je sa bolidom imao na trci u Silverstonu, Vettel pravi neverovatnu seriju i pobeđuje na svim trkama do kraja šampionata, osim u Mađarskoj gde je bio treći. Nemac je na taj način osvojio i četvrtu uzastopnu titulu što je pre njega za rukom pošlo samo Juanu Manuelu Fangiu i Michaelu Schumacheru.

Vettelova osma sezona u Formuli 1 je verovatno bila i njegova najteža. Red Bull je imao dobru šasiju, ali je zakazao dobavljač motora Renault koji se nije najbolje snašao sa prelaskom na nove V6 pogonske jedinice. Vettelu navodno u 2014. nisu odgovarale ni nove Pirellijeve gume pa je rezultat svega tek peto mesto u šampionatu vozača i samo tri podijuma u Maleziji, Kanadi i Japanu. Po prvi put od kada je počeo da vozi kompletne sezone u Formuli 1 je doživeo da njegov timski kolega bude bolje plasiran u konačnom poretku. Na trci u Japanu je objavljeno da će Nemac na kraju sezone napustiti tim i pridružiti se ekipi Ferrarija.

Prva sezona u Ferrariju je bila pozitivna za Vettela. Ostvario je tri pobede, jednu pol poziciju i potpuno je bacio u senku Kimija Raikkonena. On je ujedno bio I jedini čovek koji je uspeo va pobedi Mercedesove vozače u sezoni.

Ipak, u 2016. se forma Ferrarija znatno pogoršala i Vettelove veštine nisu mogle da dođu do izražaja. Imao je svega sedam podijuma u sezone, nije ostvario pobedu, a Raikkonen je tokom sezone bio mnogo konstantniji i brži vozač od Nemca.

Ferrari je za 2017. pripremio znatno bolji bolid, a rezultat se video već na početku sezone kada je Vettel pobedio u Australiji. Na prvih šest trka je ostvario tri pobede i tri druga mesta. Nakon toga je Ferrari posustao, a borba za titulu se potpuno okrenula na Hamiltonovu stranu nakon trka u Belgiji i Italiji. Odustajanja u Singapuru i Japanu su samo dodatno dodatno otežala situaciju, pa je Nemac do kraja sezone došao do pobede još samo u Brazilu.

I pored problema sa tempom bolide na testiranjima, Ferrari je spremno dočekao početak 2018. pa je Vettel na prve dve trke ostvario pobede. Potom su usledili dobri rezultati u kvalifikacijama i pol pozicije u Kini i Azerbejdžanu, koje međutim nisu pretvorene ni u mesta na podijumu. Nakon toga su usledile pobede u Kanadi u Britaniji uz nekoliko podijuma, a ključni trenutak sezone se dogodio u Nemačkoj, kada je Vettel sa vodeće pozicije izleteo sa staze i odustao i prepustio pobedu Hamiltonu. Tračak nade se pojavio nakon pobede u Belgiji, ali je nakon toga Vettelova forma neshvatljivo pala, što je omogućilo Hamiltonu da lako privede šampionat kraju.

Loša forma Vettela se nastavila u 2019. Pored toga što Ferrari nije imao dobar bolid, dodatni problem za Vettela je bio novi timski kolega Charles Leclerc koji je konstantno beležio bolje rezultate. Do polovine sezone, Vettel je imao svega pet podijuma i pol poziciju u Kanadi. Nakon letnje pauze je viđena pobeda u Singapuru, druga mesta u Japanu i Meksiku, ali i ponovo nekoliko neshvatljivih grešaka koje su koštale i njega i druge boljeg plasmana.

Vettel je u Ferrariju doživeo potpuni krah u 2020. Pre početka sezone mu je saopšteno da tim neće produžiti ugovor sa njim, što je svakako uticalo i na njegovo raspoloženje i motivaciju. Kada se tome doda loš bolid Ferrarija u 2020, jasno je da Vettel nije imao riliku da igra neku značajniju ulogu. Njegovi rezultati su bili očajni. Jedva se tokom godine borio da osvoji po neki bod, a najbolji plasman je bilo treće mesto u Turskoj po kiši.
Tokom sezone je potpisao ugovor sa ekipom Aston Martin, gde od 2021. vozi sa Lance Strollom.

Početak sezone je bio veoma bled. Vettel se mučio da se prilagodi na novi bolid, ali je i Aston Martin imao dosta problema da se snađe.
Ipak, Vettel je sve iznenadio u Ayerbejdžanu kada je završio kao drugi, ali to je bio samo trenutni bljesak pošto su rezultati nakon toga ponovo bili loši. Kao drugi je prošao kroy cilj i u Mađarskoj, ali je tada diskvalifikovan zbog nedovoljne količine goriva u bolidu na kraju trke.
Krajem sezone je beležio nešto bolje rezultate, ali je na kraju zauzeo tek dvanaesto mesto u šampionatu.