Esteban Ocon

admin
Site Admin
Posts: 79
Joined: Sat Mar 05, 2022 9:28 pm
Image

Tim Alpine
Zemlja Francuska
Datum rođenja 17. septembar 1996.

Esteban Ocon je rođen 17. septembra 1996. u mestu Evre u Normandiji i svoju karijeru je kao i mnogi započeo u kartingu, pre nego što je došao do jednoseda u 2012. On se te godine takmičio u Renaultovoj Formuli 2.0 sa ekipom Koiranin Motorsport i tri puta se penjao na podijum.

Sledeće sezone prelazi u ekipu ART sa kojom je ostvario dve pobede, zahvaljujući čemu je bio treći u plasmanu u Evropskom šampionatu. On je takođe ostvario i finiš među prvih deset na prestižnoj trci Formule 3 u Macau. Pored svega toga, on je 2013. postao član juniorskog tima Lotusa.

Ocon je u 2014. nastupao sa ekipom Prema Powerteam u Evropskoj Formuli 3 gde je dominantno došao do titule. On je tokom godine ostvario devet pobeda, ukupno 21 podijum petnaest pol pozicija i sedam najbržih krugova. Krajem sezone je imao i debi u Formuli 1 pošto je na slobodnom treningu u Abu Dabiju vozio za Lotus.

U 2015. je usledilo još testova, ovoga puta sa ekipom Force Indije. Njegova karijera je nastavila rapidno da napreduje pošto je dobio i podršku Mercedesa. U GP3 seriji je takođe došao do šampionske tutule,a potom je usledilo i takmičenje u DTM šampionatu sa Mercedesom.

Sve se promenilo sredinom 2016. kada je tokom letnje pauze objavljeno da će do kraja sezone voziti za Manor. Debi je imao u Belgiji i tokom vremena koje je proveo sa britanskim timom je prikazao odličnu brzinu i zrelost koja mu je omogućila da potpiše ugovor sa Force Indijom za 2017.

Prve bodove u je osvojio već na svojoj debitantskoj trci u Australiji. Završio je kao deseti na prve tri trke u sezoni, a potom su usledili sedmo mesto u Rusiji i peto u Španiji. Nakon trke u Monaku, gde je završio van prvih deset, usledio je niz od dvanaest trka u bodovima. U Meksiku je ponovio rezultat iz Španije, nakon čega je imao odustajanje u Brazilu i finiš u bodovima na zatvaranju sezone u Abu-Dabiju. Debitantsku sezonu je završio sa 87 bodova i na osmom mestu u generalnom plasmanu.

Početak 2018. je bio nešto turbulentniji. Prvi bodovi su došli na drugoj trci, a na sledeće je čekao d Monaka kada je bio šesti. Taj rezultat je ponovio još tri puta, a kao jedan od najboljih momenata vredi istaći treće mesto u kvalifikacijama za VN Belgije. Sredinom sezone, Finansijski problemi Force Indije su se nagomilali, pa je tim nakon preuzimanja od strane kanadskog biznismena Lawrencea Strolla, oca Lancea Strolla, promenio ime u Racing Point. Francuz je tokom leta imao razgovore i dogovor sa Renaultom, ali je onda usledilo šokantna objava da će Ricciardo ipak biti taj koji će se pridružiti ekipi iz Enstona. U međuvremenu je postalo sasvim izvesno da će Lance Stroll preći u Racing Point, pa su se Oconu postepeno zatvarala vrata.

Mercedes je na kraju 2018. objavio da će Ocon biti njihov rezervni vozač u 2019. U jednom trenutku se pričalo da bi mogao da zameni Bottasa u Nemačkom timu, ali je ugovor Finca ipak produžen, dok je Ocon za 2020. konačno dobio mesto u Renaultu, nakon odlaska Nica Hulkenberga.

Nakon početnog uhodavanja u ekipi Renault je uspeo da se stabilizuje i krene sa konstantnim osvajanjem bodova. Najbolji rezultat je ostvario na VN Sakira kada je bio drugi.

Godinu dana kasnije je u timu, koji je umesto Renaulta poneo ime Alpine, nastavio tamo gde je stao. Imao je i novog timskog kolegu, povratnika Fernanda Alonsa i u prvoj polovini sezone je imao zapaženije rezultate od Španca.
Kruna sezone je bila u Mađarskoj kada je nakon haosa na startu iskoristio svoje prilike i došao do prve pobede u karijeri.
Na 10 od poslednjih 13 trka je završavao u bodovima, pa je na kraju sezone bio 11. u generalnom plasmanu.