Daniel Ricciardo

admin
Site Admin
Posts: 79
Joined: Sat Mar 05, 2022 9:28 pm
Image

Tim McLaren
Zemlja Australija
Datum rođenja 1. jul 1989.

Daniel Ricciardo je rođen u Pertu 1989. godine, karijeru je, kao i većina profesionalnih trkača, počeo u kartingu, sa samo devet godina. 2005. godine je počeo da vozio u australijskoj Formuli Ford. Iako je vozio nekonkurentan bolid, uspeo je da obezbedi stipendiju za azijsku Formulu BMW.

Sa dve pobede i deset podijuma u svojoj debitantskoj sezoni u Formuli BMW Asia, Ricciardo je ostvario trenutni uspeh, završivši sezonu na trećem mestu. Takođe je odvozio nekoliko trka u britanskoj Formuli BMW, ostvarivši tri poena na dve trke. Na kraju godine učestvovao je na Svetskom Finalu, gde je završio na petom mestu.

2007. godine se prebacio u Formulu Renault, gde se takmičio u italijanskom delu šampionata. Sezonu je završio na šestom mestu, sa osvojenim podijumom u Valensiji. Pored toga učestvovao je na četri trke evropskog prvenstva, ali nije imao zapažene rezultate. Bio je odlučan da 2008. godine napravi bolji rezultat, prelazi da vozi i u zapadno evropskom kupu Formule Renault.

2008. godine je vozio na dva fronta na evropskoj seriji i u zapadno evropskom kupu. Bio je veoma blizu da osvoji titule u obe serije. Evropsku seriju je završio sa šest pobeda, pet pol pozicija i kao drugoplasirani u šampionatu. Veliki uspeh je postigao u zapadnoevropskom kupu, gde je osvojio devet pol pozicija, osam pobeda i po prvi put postao šampion.

Već je postao član Red Bull junior tima, napredovao je do prestižne britanske Formule 3 2009. godine, gde je dokazao da uspeh iz Formule Renault nije jednokratan. Posle šest pol pozicija i šest pobeda, on je osvojio svoju drugu titulu.

U pauzama između trka, Ricciardo je vreme provodio u Red Bullovom simulatoru u Milton Kejnsu, gde je pomagao test inženjerima, tokom nekoliko test dana. Na kraju godine je pozvan da vozi Red Bull na testu mladih vozača. Nije razočarao, a Španiju je napustio sa najboljim prolaznim vremenom.

Ovaj tempo i njegove odlične povratne informacije su mu pomogle da ga Red Bull angažuje kao rezervnog vozača 2010. godine. Iako nije imao priliku da se nađe na mestu vozača, na kraju godine je opet vozio za austrijski tim na testu mladih vozača. Svoje trkačke veštine je nastavio da kali trkajući se u Formula Renault 3.5 seriji, gde je pobedio na četri trke, a šampionat završio na drugom mestu.

2011. godine nastavlja da se takmiči u Formula Renault 3.5 seriji, gde sezonu završava na petom mestu. Njegova F1 karijera je otišla korak napred, postao je redovni treći vozač Toro Rosso tima. Posle nekoliko impresivnih nastupa na treninzima u petak, krenule su špakulacije da bi mogao da zameni nekoga od vozača Toro Rossa, Beimija ili Alguersuarija.
Međutim, pred VN Velike Britanije je najavljeno da će Ricciardo debitovati u Formuli 1 sa HRT timom. Španski tim nije pravo mesto gde bi performanse nekog vozača došle do izražaja. Tako je bilo i sa mladim Ricciardom. Sezonu je završio na 27. mestu. HRT nakon VN Brazila objavljuje da će za njihov tim 2012. voziti Pedro de la Rosa.

Nakon nekoliko nedelja neizvesnosti, Toro Rosso objavljuje vozačku postavu, a pored Jean-Eric Vergnea 2012. godine voziće i Daniel Riiciardo. Deveto mesto u Australiji je bio dobar početak, ali ostatak sezone je bio očajan, jer STR07 nije bio sjajan bolid. Osvaja poene u Singapuru, Japanu i Koreji. Uspeva da zadrži mesto u Italijskoj ekipi za 2013. godinu.

U 2014. Daniel Ricciardo menja svoj tim i dobija unapređenje prelaskom u Red Bull Racing, pošto je Mark Webber odlučio da završi svoju karijeru. Na svom debi nastupu za novi tim u svojoj domovini, Ricciardo je kroz cilj prošao kao drugi, ali je diskvalifikovan sa trke jer je potrošio više goriva nego što je trebalo. Od tada, Australijanac je nastavio da beleži dobre rezultate, koje je na VN Kanade uspeo da pretvori u svoju prvu pobedu. Ricciardo je posle toga uspeo da "odnese" kariranu zastavu još na trkama u Mađarskoj i Belgiji, pa je tako na kraju sezone zabeležio treće mesto u šampionatu sa 238 osvojenih bodova.

Već 2015. Australijanac nije uspeo da ponovi rezultat koje zabeležio godinu dana ranije a tim je veliki deo te krivice svalio na svog pogonskog partnera Reanult. Francuski tim nije bio u mogućnosti da razvije konkurentu pogonsku jedinicu zbog čega je najveći uspeh za Ricciarda u toj sezoni bio 3. mesto na VN Mađarske.

Ipak, u 2016. stvari kreću na bolje, a prvi podijum dočekan je Monaku gde je Ricciardo stigao do drugog mesta. Posle toga vozač Red Bulla primio je pehare i na trkama u Mađarskoj, Nemačkoj, Belgiji, Singapuru, SAD, Meksiku dok mu je u Maleziji uručen najveći trofej namenjen pobedniku. Na kraju sezone, Ricciardo je ponovo zabeležio treće mesto sa 256 bodova.

Početak 2017. Nije bio baš dobar za Ricciarda. Nakon prve četiri trke je imao tek 22 boda, ali je onda usledila serija od pet podijuma, među kojima je bila i jedina pobeda u sezoni u Azerbejdžanu. Dobru formu je nastavio i u drugoj polovini sezone i činilo se da mu je četvrto mesto u generalnom plasmanu skoro pa osigurano, ali je zbog tri odustajanja na poslednje četiri trke ipak na kraju završio kao peti.

2018. je bila njegova peta i poslednja sezona u Red Bullu. Ostvario je pobede u Kini i Monaku, a to su ujedno bila i jedina dva podijuma u sezoni. Sedam puta je završavao kao četvrti, a čak osam puta nije uspeo da završi trku usled problema sa bolidom. Zbog toga je sezonu završio kao šesti, a tokom leta te godine je objavljeno da će od 2019. voziti za Renault.

Prva sezona u Renaultu je bila turbulentna. Prve bodove je osvojio na trećoj trci osvajanjem sedmog mesta, ali glavni problem je bio nedostatak brzine bolide, pa nije često završavao među prvih deset. Najbolji rezultat je ostvario u Italiji kada je bio četvrti, a na tri od poslednje četiri trke je podigao formu i završio u bodovima.

U 2020. je Renalt imao bolji bolid, pa se Ricciardo dva puta penjao na podijum, a u bodovima nije završio na samo tri od 17 trka. Ipak, on je na kraju sezone šokirao sve svojom odlukom da pređe u McLaren, posebno u trenutku kada je se potpuno navikao na okruženje u Renaultu.

Privikavanje na McLarenov bolid je bilo teško. Istina, Australijanac je često bio u bodovima na početku seyone, ali nije bio ni blizu nivo svog novog timskog kolege Landa Norrisa. Ipak, u Monci se dogodilo pravo malo čudo i Ricciardo je iskoristio udese glavnih protagonista da zabeleži pobedu, ujedno prvu za McLaren još od 2012.
Godinu je završio kao osmi u plasmanu, daleko iza Norrisa, ali je počeo da pokazuje poboljšanje u poslednjoj trećini sezone.